Frågor & Svar2019-08-23T07:13:06+01:00

Frågor & Svar

Vad är apex?2019-08-23T06:59:53+01:00

Den innovativa apex™-tekniken lindrar det onaturliga lufttryck som annars uppstår i en förseglad hörselgång. apex™ ger dig en överlägsen lyssnarupplevelse som helt enkelt inte kan uppnås genom traditionella InEar-hörlurar, med dramatiskt minskad örontrötthet.

När 64 Audio utvecklade apex™ fanns det många utmaningar såsom till exempel mekanisk hållbarhet, fuktbeständighet, temperaturskillnader, eliminering av vindljud och läckage av ljud utifrån. Efter flera års forskning och modifieringar är apex™ den konstruktion som lyckas med allt detta. Samtidigt som apex™ har sin tryckutjämnande funktion kvar.

Kan man köpa en universal InEar-hörlur (U-serien) och få den formgjuten senare?2019-08-23T07:01:06+01:00

Nej, det går inte. Vill man ha ett par formgjutna InEar-hörlurar från 64 Audio så måste man köpa dem formgjutna från allra första början.

Kan man välja eget tryck när man beställer gjuten hörlur?2019-08-23T07:01:43+01:00

Absolut! Du designar själv dina InEar-hörlurar med de grafiska val som finns. Du kan även ladda upp egna motiv.

Hur lång är leveranstiden?2022-11-22T09:16:28+01:00

För gjutna hörlurar beräknas just nu tillverkningstiden till ca 6-8 veckor. Detta gäller från när vi mottagit betalning och bekräftat godkänt avtryck av 64 Audio. Expresstillverkning är för tillfället inte möjligt att välja till.

Kontakta oss för aktuell lagerstatus på universalhörlurar.

Tillbehör levereras normalt inom 2-5 arbetsdagar.

Vad finns det för leveransalternativ?2019-08-23T07:03:14+01:00

Vi använder oss av PostNord och TNT. När dina hörlurar är på väg kontaktar vi dig för att stämma av vilken leveransmetod som passar bäst.

Vad finns det för betalningsalternativ?2020-11-25T12:44:21+01:00

Betalning sker via förskottsfaktura eller Klarna (Kort, faktura eller avbetalning).

Säljer ni både till privatpersoner och företag?2019-08-23T07:06:53+01:00

Ja, förutom modellerna tia Fourté och tia Trió som endast säljs genom auktoriserade HiFi-butiker. Kontakta oss för att bli hänvisad.

Har jag någon ångerrätt?2020-11-25T12:39:44+01:00

Du har ingen ångerrätt på gjutna hörlurar då de specialtillverkas efter dina öron. När betalning är erlagd finns ingen möjlighet att häva köpet.

På övriga produkter har du 14 dagars ångerrätt vid obruten förpackning. På grund av hygienskäl är det ingen ångerrätt vid bruten förpackning. Vi hänvisar till demo och provlyssning hos oss.

Säljer ni till några andra länder än Sverige?2019-11-19T20:54:21+01:00

Ja vi säljer även till Norge, Danmark, Finland och Island.

Vad gör jag om jag känner att mina gjutna lurar har dålig passform?2020-11-25T12:56:18+01:00

Vid köp av gjutna InEar-hörlurar från 64 Audio har du som kund vid behov 45 dagar från leverans på dig att kontakta oss för att kostnadsfritt göra en justering.

I sällsynta fall kan en särskild käkrörelse leda till att en gjuten hörlur inte sluter tätt eller gör ont. Detta avhjälps oftast genom passformsjustering, men det är inget vi eller 64 Audio kan garantera.

Var kan jag vända mig om jag får problem med mina hörlurar?2019-08-23T12:26:11+01:00

Vi hjälper dig om problem skulle uppstå. Du anmäler ditt ärende i vårt serviceformulär.

Hur påverkas min beställning av COVID-19?2020-11-12T12:06:05+01:00

Just nu påverkas inte din beställning. Dock kan läget snabbt förändras beroende på pandemins utveckling och olika länders restriktioner.

Till toppen